We hope your rules and wisdom choke you

یه سری تصمیمایی هست که آدم میدونه اشتباهه ولی میگیره

یه سری کارایی هست که آدم میدونه اگه انجام بده ... ، ولی انجام میده

یه سری آدمایی هستن که آدم میدونه ... ، ولی ...

یه سری جاهایی ...

و من عاشق این تصمیما و این جور کارام

حالا هی بگین این کار منطقی نیست ،‌ اون چیز با عقل جور در نمیاد و ...

یه حسی (شاید حتی یه چیزی فراتر از حس) اینجاها وارد عمل میشه ،‌ عقل و منطق که به کنار

 

پ.ن ‌: منظورم از اشتباه و نباید ... ،‌ ولش کن بابا اصلا

Each of us is matched somewhere in the world by our exact double

دیشب و پریشب سه رنگ Kieslowski رو دیدم . به ترتیب اول Blue  بعد Red و بعدش هم White  ... و با اقتدار از White بیشتر از اون دو تای دیگه خوشم اومد . ۳ بار دیدمش ، کلا شخصیتاش خیلی مجذوبم کردند . اون مجسمه شکسته که کارول میبوسیدش ، شخصیت میکولای ، و از همه بیشتر جایی که اون آخر فیلم با دوربین داره دومینیک رو میبینه و اون با اشاره بهش میگه از پله ها نیا بالا و ...

 

پ.ن : این متن اصلا به این معنی نیست که من از Red‌ و Blue خوشم نیومده ، برعکس هر دوشون و به خصوص Red از بهترین فیلمایی هستند که من دیدیم ...

پ.ن۲ : در کل بین شخصیتهایی که توی این ۳ تا فیلم بودن با شخصیت قاضیه توی Red بیشتر از بقیه حال کردم .

پ.ن۳ :‌دلم میخواد نظر افرادی که این فیلما رو دیدن رو در مورد این که تو هر سه تاشون یه آدم پیر داره سعی میکنه یه بطری توی سطل آشغال بندازه و ... رو بدونم . برداشت خودم متعاقبا اعلام میشه .

 

Monsieur Verdoux

این چارلی چاپلین فوق العادست ...

با کشتن یه آدم میشی جنایتکار

با کشتن یه میلیون آدم میشی قهرمان !

قبلنا وقتی ضرب المثل "آب رفته به جوب بر میگرده" رو میدیدم همش احساس میکردم یه باگی داره تا اینکه دیروز این شعرو دیدم :

گر چه آب رفته باز آید به رود           ماهی بیچاره اما مرده زود

 

 

پ.ن : در واقع آبه فقط رفتنش مهمه واسه ماهیه نه اینکه یه موقع برمیگرده