BBC News, فارسی - صفحه اول

مهمترین خبرها

  • تظاهرات علیه طالبان

    «مرگ بر امارت»؛ تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان

    ساکنان ولسوالی درایم ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان تجمع اعتراضی کم سابقه‌ای علیه طالبان برگزار کردند و علیه آن‌ها شعار دادند. در ویدیویی که از این اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، معترضان با حمل یک تابوت شعار «مرگ بر امارت» سر می‌دهند. طالبان حکومت خود را امارت اسلامی می‌نامد. به گزارش طلوع نیوز این تجمع اعتراضی در پی کشته شدن یک غیرنظامی توسط افراد طالبان برگزار شده است.

  • زنی معترض که صفحه اول روزنامه کیهان را با ضربدری قرمز در دست گرفته و دهان هود را هم با چسب ضربدر زده است

    ایران و افغانستان در قعر جدول گزارشگران بدون مرز

    مدرسه روزنامه‌نگاری میدپوینت در گزارش سالانه خود از «وضعیت روزنامه‌نگاری در سال ۱۴۰۲» از ثبت بیش از ۲۰۰ مورد سرکوب خبرنگاران در ایران خبر داده و نوشته سپاه پاسداران عامل اصلی تهدید و ارعاب روزنامه‌نگاران در سال گذشته بوده است.

  • عروسی عبدالحمید

    کاروان ماشین‌های گران با پلاک «خراسانی»؛ چهارمین عروسی فرمانده حامی طالبان جنجالی شد

    منتشر شدن تصاویری از کاروانی از ماشین‌های گران‌قیمت در مراسم عروسی عبدالحمید خراسانی، فرمانده حامی طالبان در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌برانگیز شده است.

  • تجمع دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا

    سرکوب دانشجویان در ایران و پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی از آمریکا

    محمد حسینی، وزیر علوم ایران می‌گوید از «ابتکار» برخی دانشگاه‌ها در سراسر کشور، که اعلام کرده‌اند حاضر به پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیق یا اخراج شده دانشگاه‌های آمریکا هستند، استقبال می‌کند. اظهارات عالی‌رتبه‌ترین مقام وزارت علوم ایران در حالیست که جمهوری اسلامی در دهه‌های اخیر به طور گسترده‌ای اقدام به برخورد با دانشجویان منتقد و مخالف کرده و یا آنها را از تحصیل محروم کرده و ستاره‌دار کرده یا به زندان انداخته است.

  • یک کارمند بهداشت دوزهای واکسن آسترازنکا علیه کووید-۱۹ (کرونا ویروس) را امروز در پورتلا یکی از سنتی‌ترین گروه‌های کارناوال در ریودوژانیرو، برزیل در ۲۰ آوریل ۲۰۲۱ آماده می‌کند

    قربانیان عوارض جانبی ادعایی واکسن آسترازنکا، یک‌قدم به دریافت خسارت نزدیک‌تر شدند

    وکیل پدری که می‌گوید درنتیجه واکسن آسترازنکا دچار آسیب مغزی شد به بی‌بی‌سی گفت شرکت دارویی سازنده این واکسن «تغییر قابل‌توجهی» در موضع خود در این دعوای حقوقی داده است.

  • نیجر

    مبارزه با داعش؛ نیروهای روسیه به پایگاه محل استقرار نیروهای آمریکایی در نیجر اعزام شدند

    مقامات آمریکایی می‌گویند که نیروهای روسیه به یک پایگاه هوایی در نیجر اعزام شده‌اند جایی که نیروهای آمریکایی در آن جا مستقر هستند. لوید آستین،‌ وزیر دفاع آمریکا گفته است که روس‌ها «هیچ خطری» برای نیروهای آمریکایی ندارند.

  • الیاکیم لیبمان

    بقایای جسد جوانی که تصور می‌شد گروگان است در اسرائیل پیدا شد

    ارتش اسرائیل تایید کرده است که جسد جوانی که تصور می‌شد در میان گروگان‌های حماس است، در اسرائیل پیدا شده است.

  • سوناک

    «شب تاسف‌بار» حزب محافظه‌کار در انتخابات محلی بریتانیا

    در پی شکست حزب حاکم محافظه‌کار در انتخابات محلی شوراها و شهرداری‌های انگلستان و ولز که پنجشنبه دوم ماه مه برگزار شد، امید صادق خان، شهردار کنونی لندن برای ابقا در سمتش بیشتر شده است. نتیجه انتخاب شهرداری‌ها از جمله شهرداری لندن که مهمترین رقابت این دوره است، قرار است روز شنبه اعلام شود.

  • اعتراض‌ها به حکم توماج صالحی

    صدها بازمانده جنگ ایران و عراق خواستار لغو اعدام توماج صالحی شدند

    بیش از ۴۰۰ نفر از «رزمندگان، خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران» جنگ ایران و عراق در نامه‌ای سرگشاده، خواستار عدم اجرای حکم توماج صالحی شده و نوشته‌اند: «به‌ جای محاکمه مفسدان و زمین‌خواران، شاهد صدور حکم اعدامی شرم‌آور برای یک هنرمند معترض و جوان هستیم.» هفته گذشته دادگاهی در شهر اصفهان توماج صالحی، خواننده رپ و دستگیرشدگان اعتراضات ۱۴۰۱ را به اعدام محکوم کرد که واکنش‌های گسترده داخلی و بین‌المللی را در پی داشت.

دور دنیا با تازه‌ترین‌ها

ببینید

گزارش و تحلیل

زنان ایران و حجاب اجباری

کیست، چیست، کجاست

پربیننده‌ترین‌ها

شبکه های اجتماعی