Each of us is matched somewhere in the world by our exact double

دیشب و پریشب سه رنگ Kieslowski رو دیدم . به ترتیب اول Blue  بعد Red و بعدش هم White  ... و با اقتدار از White بیشتر از اون دو تای دیگه خوشم اومد . ۳ بار دیدمش ، کلا شخصیتاش خیلی مجذوبم کردند . اون مجسمه شکسته که کارول میبوسیدش ، شخصیت میکولای ، و از همه بیشتر جایی که اون آخر فیلم با دوربین داره دومینیک رو میبینه و اون با اشاره بهش میگه از پله ها نیا بالا و ...

 

پ.ن : این متن اصلا به این معنی نیست که من از Red‌ و Blue خوشم نیومده ، برعکس هر دوشون و به خصوص Red از بهترین فیلمایی هستند که من دیدیم ...

پ.ن۲ : در کل بین شخصیتهایی که توی این ۳ تا فیلم بودن با شخصیت قاضیه توی Red بیشتر از بقیه حال کردم .

پ.ن۳ :‌دلم میخواد نظر افرادی که این فیلما رو دیدن رو در مورد این که تو هر سه تاشون یه آدم پیر داره سعی میکنه یه بطری توی سطل آشغال بندازه و ... رو بدونم . برداشت خودم متعاقبا اعلام میشه .

 

نظرات 8 + ارسال نظر
آتنا شنبه 22 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 13:25 http://www.partenon.blogsky.com

دوست خوبم سلام:
خاک در اندیشه ی باران نبود
هیچ نشانی ز بهاران نبود
بال و پر چلچله ها خسته بود
پنجره ی باغ خدا بسته بود
شب چه شبی بود!
شکوه آفرین
چشم به راه تو زمان و زمین
شهر اگر تیره و تاریک بود
لحظه ی لبخند تو نزدیک بود
تا تو فرود امدی از اوج نور
روح زمین تازه شد از موج نور
از نفس گرم تو گل جان گرفت
باغ طراوت سرو سامان گرفت
سبز شد از لطف تو صحرا و دشت
قافله ی چلچه ها باز گشت
آمدی و زمزمه آغاز شد
روزنه ای روبه خدا باز شد
امدی و نوبت فردا رسید
فصل شکوفایی کلها رسید
عاشقانه هایم از حالا مقدمت را گرامی میدارد.

آرش شنبه 22 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 22:12 http://thepyramidsong.blogspot.com

yellow رو هم ببین،

double life of veronique رو می‌گم.

کلا این چهار تا فیلم بلند کیشلوفسکی،
به علاوه‌ی اون ده تا فیلم نیمه‌بلندش،
[.......]

توانایی روحی این رو ندارم که اون نقطه‌ها رو بنویسم.

خودم دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 10:31

به آرش : title مطلبم رو بحون

حوری دوشنبه 24 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 19:31 http://upsidedown.blogsky.com

هوراااااااا...به دنیای من لینک داده شد!!!!!! هورااااااا
به همین مناسبت قول میدم الکس امشب گل ۲۰۰ام رو بزنه!!! D:
این فیلما رو هم بیار ببینیم!!!

حمید سه‌شنبه 25 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 23:08 http://www.ziroroo.blogfa.com

اگه دقت کرده باشی توی دو تای اولی هیچکی به اون آدم پیر کمک نمیکنه اما توی سومی (قرمز) اون دختره کمکش میکنه...

آرش چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 09:28 http://thepyramidsong.blogspot.com

دیدی‌ش پس!

من خودم همیشه تایتل کلی برام مهم‌ه
تقصیر این تبلیغ لعنتی‌ه بین‌ تایتل و متن.

خودم چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 11:19

به حمید :‌ خوب چرا توی red فقط کمکش میکنه ؟

حمید چهارشنبه 26 مهر‌ماه سال 1385 ساعت 13:03 http://www.ziroroo.blogfa.com

توی blue و rouge شخصیت اول فیلم یه زنه و اون آدم پیر هم یه زنه اما توی blank شخصیت اول مرده و آدم پیر هم مرده . تو فیلم اول (blue) جولی اصلان متوجه اون پیرزن نمیشه ، توی فیلم دوم (blank) کارول اون پیرمرد را میبینه اما پا نمیشه کمکش کنه و توی آخری (rouge) ولنتین پیرزن را میبینه ومیره کمکش میکنه .
فکر میکنم این صحنه یه جورایی مربوط میشه به حال و هوای روحی شخصیت فیلم . اما اینکه چه ربطی داره را ترجیح میدم نگم چون ممکنه دری وری باشه .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد